Publications

Daniel, E. et al. (2024) “Value incoherence precedes value change: Evidence from value development in childhood and adolescence across cultures”, European Journal of Personality [Preprint]. Available at: 10.1177/08902070241289969.   
Scholz-Kuhn, R. et al. (2023) “The relationship between young children’s personal values and their teacher-rated behaviors in the classroom”, Frontiers in Education, 8, pp. 1–14. Available at: 10.3389/feduc.2023.1162335.   
Oeschger, T.P., Scholz-Kuhn, R. (2022) “Project Report The Formation of Children’s Value in School: A Study on Value Development Among Primary School Children in Switzerland and the United Kingdom”. Universität Basel, Institut für Bildungswissenschaften. Available at: https://bildungswissenschaften.unibas.ch/de/valise/.   
Oeschger, T., Scholz-Kuhn, R. (2022) “Technical Report The Formation of Children’s Value in School: A Study on Value Development Among Primary School Children in Switzerland and the United Kingdom”. Universität Basel, Institut für Bildungswissenschaften.   edoc | Open Access
Scholz-Kuhn, R., Oeschger, T., Makarova, E. (2022) “Werte in der Schule: Zwischenstand der Ergebnisse aus der VALISE-Studie”. Universität Basel. Institut für Bildungswissenschaften. Available at: https://bildungswissenschaften.unibas.ch/fileadmin/user_upload/bildungswissenschaften/VALISE_Studie_Werte_in_der_Schule_Ergebnisse.pdf.   edoc
Scholz-Kuhn, R. et al. (2021) “Wertebildung in der Schule: Werteentwicklung von Primarschulkindern, Ergebnisse der ersten Befragung in der Schweiz”. Universität Basel, Institut für Bildungswissenschaften. Available at: https://bildungswissenschaften.unibas.ch/de/valise/.   edoc