Publications
Leino, R.K. et al. (2024) “Connectedness with students as a key factor in online teaching self-efficacy”, Computers and Education Open, 6, p. 100192. Available at: 10.1016/j.caeo.2024.100192.
Göbel, K. et al. (2023) “Der Übergang zur digitalen Lehre an den Universitäten Duisburg-Essen und Basel in Zeiten der Corona-Pandemie”, in U. Dittler and C. Kreidl (eds.) Wie Corona die Hochschullehre verändert. Erfahrungen und Gedanken aus der Krise zum zukünftigen Einsatz von eLearning. Wiesbaden: Springer, pp. 365–391. Available at: 10.1007/978-3-658-40163-4_20.
Kaqinari, T. (2023) “Facilitators and Barriers to Online Teaching and Educational Technology Use by University Lecturers during COVID-19: A Systematic Review of Qualitative Evidence”, Trends in Higher Education, 2(4), pp. 636–666. Available at: 10.3390/higheredu2040038.
Neuenschwander, M. et al. (2022) “Hindernisse und Ressourcen eines Bildungsaufstiegs - Eine qualitative Studie mit jungen Erwachsenen mit tiefem sozioökonomischem Status und/oder Migrationshintergrund”, Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 44(2), pp. 209–222. Available at: 10.24452/sjer.44.2.4.
Kaqinari, T. et al. (2022) “Latent Class Analysis of University Lecturers’ Switch to Online Teaching during the First COVID-19 Lockdown: The Role of Educational Technology, Self-Efficacy, and Institutional Support”, Education Sciences, 12(9), p. 607. Available at: 10.3390/educsci12090607. edoc | Open Access
Göbel, K. et al. (2021) “Der Übergang zur digitalen Lehre an den Universitäten Duisburg-Essen und Basel in Zeiten der Corona-Pandemie”, in U. Dittler and C. Kreidl (eds.) Wie Corona die Hochschullehre verändert. Wiesbaden: Springer, pp. 351–374. Available at: 10.1007/978-3-658-32609-8_22. edoc
Kaqinari, T. et al. (2021) “The switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: A comparative study at four European universities”, Journal of University Teaching & Learning Practice, 18(5), pp. 1–25. Available at: 10.53761/1.18.5.10. edoc
Audran, J. et al. (2021) “Les enseignants du supérieur face à l’enseignement en ligne « obligé ». Quels changements dans leur rapport au numérique éducatif ?”, Distances et médiations des savoirs, 35, pp. 1–13. Available at: 10.4000/dms.6437.
Makarova, E., Kaqinari, T. (2020) “University teachers coping with a challenging situation - The transition from conventional teaching to online teaching: Descriptive results of the survey at the University of Basel”. Universität Basel, Institut für Bildungswissenschaften. Available at: https://bildungswissenschaften.unibas.ch/fileadmin/user_upload/bildungswissenschaften/04_Forschung/Dokumente/CRTS_UniBas_Short_report_EN.pdf. edoc
Makarova, E., Kaqinari, T. (2020) “Hochschullehrende in einer herausfordernden Situation - Der Übergang von der konventionellen Lehre zur Online-Lehre: Deskriptiver Kurzbericht”. Institut für Bildungswissenschaften, Universität Basel. Available at: https://bildungswissenschaften.unibas.ch/fileadmin/user_upload/bildungswissenschaften/04_Forschung/Dokumente/CRTS_UniBas_August_2020_neu.pdf. edoc