Neuerscheinungen

Cover Intercultural Education

In Intercultural Education

 

Makarova, E. (Ed.) (2019). Special Issue: Acculturation and school adjustment of minority students: school and family-related factors. Intercultural Education, 30(5).

 

Makarova, E. (2019). Acculturation and school adjustment of minority students: school and family-related factors - Introduction. Intercultural Education, 30(5), 445-447.

 

Makarova, E., 't Gilde, J., & Birman, D. (2019). Teachers as risk and resource factors of minority students’ school adjustment: An integrative review of qualitative research on acculturation. Intercultural Education, 30(5), 448-477. 


The gender gap in STEM fields: The impact of the gender stereotype of math and science on secondary students’ career aspirations.

Makarova, E., Aeschlimann, B. & Herzog, W. (2019). The gender gap in STEM fields: The impact of the gender stereotype of math and science on secondary students’ career aspirations. Frontiers in Educational Psychology (published online July 10th 2019).


The influence of lexical features on teacher judgements of ESL argumentative essays.

Vögelin, C., Jansen, T., Keller, S., Machts, N., & Möller, J. (2019). The influence of lexical features on teacher judgements of ESL argumentative essays. Assessing Writing, 39, 50-63. doi:10.1016/j.asw.2018.12.003


Automated Essay Scoring at Scale: A Case Study in Switzerland and Germany.

Rupp, A.; Casabianca, J.; Krüger, M.; Keller, S. & Köller, O. (2019). Automated Essay Scoring at Scale: A Case Study in Switzerland and Germany. Wiley Online Library.


Diagnostik im Englischunterricht / Fremdsprachenunterricht

Fleckenstein, J. und Keller, S. (2019). Diagnostik im Englischunterricht / Fremdsprachenunterricht. In: F. Zimmermann, J. Möller & T. Riecke-Baulecke. Basiswissen Lehrerbildung: Diagnostik im schulischen Kontext. Seelze: Klett-Kallmeyer.


Geschlechtergerechtigkeit von Lehrmitteln

Makarova, E., Lindner, J. & Wenger, N. (2019). Geschlechtergerechtigkeit von Lehrmitteln. vpod bildungpolitik - Zeitschrift für Bildung, Erziehung und Wissenschaft, 211, 5-6.


Bildung über Berufe mit Serious Games? Potenziale zur Förderung gendersensibler Berufsorientierung.

Driesel-Lange, K., Makarova, E. & Kieslich, K. (2019). Bildung über Berufe mit Serious Games? Potenziale zur Förderung gendersensibler Berufsorientierung. In F. Gramlinger, A. Ostendorf, C. Iller, K. Schmid &, G. Tafner (Hrsg.), Bildung=Berufsbildung?! (p. 353 - 366). Bielefeld: wbv.